3 érv, amivel meggyőzheted meg az érdeklődőket, hogy téged válasszanak

Szerző: | 2020. jan. 22. | Egyéb kategória

Először is gratulálok, hogy meghoztad a döntést, és megtetted önálló és független életed felé vezető utad első lépését és elindultál a magánoktatás, magánedzés, illetve a coaching pályán! Ez az első lépés volt a legnehezebb, most már készen állsz arra, hogy elkezdd építeni a sikeres karrieredet. Az a jó hírem van az előtted álló pályáról, hogy ahogy egyre jobban kiépíted az ügyfélbázisodat, egyre könnyebb és könnyebb lesz munkát találnod. Amíg viszont ez az ideális állapot el nem jön, addig még azon is keményen kell dolgoznod, hogy megtaláljanak a jövőbeli diákjaid, ám azután kizárólag arra kell majd koncentrálnod, amit szeretsz csinálni az ügyfélkeresés helyett. Az alábbi néhány tanácsot azért fogalmaztam meg, hogy megkönnyítsem az utadat a szakmai siker és az anyagi függetlenség felé a pályafutásod elején, remélem Te is olyan hasznosnak fogod találni, mint a többi elégedett magánoktató, akiknek már segítettek ezek a módszerek!

1; Pontosan fogalmazd meg, hogy mit tudsz felajánlani!

Ahhoz, hogy elégedett ügyfeleid legyenek hosszú távon, meg kell találnod a jó ügyfeleket. Ez azt jelenti, hogy az ügyfél elvárásainak pontosan megfeleljen, amit te fel tudsz ajánlani, mivel így egyikőtök sem lesz elégedetlen. Ha például személyi edzőként akarsz elhelyezkedni, akkor pontosan fogalmazd meg, hogy mik azok az eredmények, amelyeket te nyújthatsz. Elképzelhető, hogyha valaki az olimpiára készül kajak-kenuban, nem feltétlenül te vagy a legjobb választás számára, mivel nem arra vagy szakosodva, azonban segíthetsz abban, hogy valaki növelje az izomtömegét, szálkásítson, vagy megszabaduljon a súlyfeleslegétől. Hogyan segít ez pontosan, hogy téged válasszanak? A hirdetésedet úgy kell megfogalmazni, hogy az érdeklődő magára ismerjen, miközben olvassa a sorokat! Nem elég annyit írni, hogy személyi edző vagy, azt kell megfogalmazni, hogy te segíthetsz az irodai munka okozta egészségtelen életmódot élőknek, hogy kihozzák a testükből a maximumot. Minél több olyan pontot kell eltalálni az érdeklődők körében, amivel azonosulni tudnak, azonban arra is nagyon kell figyelni, hogy ne szűkítsd le túlságosan az ügyfélköröd. Ha például azt írod, hogy 35-40 év közötti férfiaknak tudsz segíteni izomtömegépítésben vádlira, akkor egészen biztos, hogy aki megfelel a kritériumoknak, téged fog választani, azonban elesel rengeteg potenciális ügyféltől. Ideális esetben két-három olyan feltételt kell megfogalmazni, amely a lehető legtágabb, így megvan az leendő kliensnek a személyre-szabottság élménye, ugyanakkor nem rettentünk el senkit attól, hogy felvegye velünk a kapcsolatot. Nyelvtanárok esetében például ilyen optimalizált hirdetés lehet, ha felajánljuk, hogy közép- és felsőfokú nyelvvizsga felkészítést vállalunk olasz nyelvből. Statisztikailag sokkal nagyobb az esélye, hogy valaki egy nyelvvizsga miatt akar nyelvet tanulni, nem pusztán a nyelv iránti szeretetből, így a kliens azt fogja érezni, hogy kifejezetten neki szól a hirdetés.

Emellett ki kell emelni, hogy pontosan milyen szakmai tapasztalattal rendelkezel. Ha például life-coachként hirdeted magad, érdemes megemlíteni, hogy mióta vagy a pályán és milyen képesítésekkel rendelkezel. Magától értetődően ez arról szól, hogy szakmai bizalmat ültess el a klienseid fejében. Az előző szekciót azért fontos az első helyre írni, mert az ragad meg az ember fejében, amit először olvas és célszerű, ha az a rész róla szól és csak azután mesélsz egy kicsit magadról. Amennyiben videót szeretnél csinálni magadról (célszerű, mivel sokkal jobban megfogja az embereket, mint az olvasás) ugyan ezt a szerkezetet célszerű alkalmaznod.

2; Mutasd be az ügyfélköröd!

A hosszútávú stratégiádban, melyen keresztül egy stabil klientúrát alakítasz ki magadnak, ez a második lépés, hiszen ehhez már kellenek elégedett ügyfelek. Ezért is célszerű egy olyan platformon hirdetni ahol a diákjaid, ügyfeleid tudnak értékelni, mivel sokkal nagyobb a valószínűsége annak, hogy egy olyan szolgáltatást fognak igénybe venni az emberek, amelyeket már valaki más kipróbált, kockáztatott és meg volt vele elégedve. Az első jó kritika után ismét ugrásszerűen könnyebb dolgod lesz ennek a jelenségnek köszönhetően. Emellett nyugodtan kérd meg a diákjaidat, hogy írjanak rólad pár szót és foglalják össze, hogy mik voltak az erősségeid és a gyengeségeid. Ez azért is fontos, mert te tudsz fejlődni általa, valamint ezzel is meg tudod erősíteni a tényt, hogy téged már valaki próbára tett és elégedett volt veled. Az előző pontban említett példa itt is fontos szerepet játszhat, ha például személyi edzőként azt írják a kritikádba, hogy az ügyfél korábban 50 kilót tudott kinyomni, de most már 100-at tud, sokkal könnyebben azonosul vele olyan ember, aki hasonló célokat tűzött ki maga elé. Ebben az esetben azonban maga a tény, hogy valaki elégedett veled már önmagában elég, hogy aki elgondolkodott azon, hogy igénybe vegye a szolgáltatásaidat, arra sarkallja, hogy kapcsolatba lépjen veled és együtt dolgozzatok.

3; Az ajánlás a legjobb reklám!

 A harmadik és egyben leghatékonyabb szintje a hirdetésednek, amikor az elégedett ügyfeleid viszik el a híredet másokhoz. Ehhez két dolog kell: Idő, és hogy odatedd magad minden egyes órán, hogy az ügyfeleid száz százalékosan elégedettek legyenek veled. A kihívást ebben az esetben az jelenti, hogy sok elégedett ügyféllel kell rendelkezned, azonban egy idő után ez egy öngerjesztő folyamat lesz, amely során rengeteg új ügyfelet gyűjthetsz. A dolog pszichológiája rendkívül egyszerű, nyilvánvalóan mindenki azoknak ad a legjobban a véleményére, akikkel személyes, közeli kapcsolatban áll. Emiatt a te helyzeted hosszú távon nagyon egyszerű lesz, minél több elégedett ügyfeled van, annál több új ügyfelet generálnak. Javaslom továbbá, hogy ha valakin egyértelműen látszik, hogy elégedett a tőled kapott szolgáltatásokkal, nyugodtan mondd neki, hogy ha esetleg úgy hozza az alkalom, akkor legyen szíves beajánlani, ha úgy hozza az alkalom. Természetesen itt az akadályt az jelenti, hogy nem teljesen a te kezedben van az irányítása annak a folyamatnak, hogy meggyőzd az embereket arról, hogy téged érdemes felbérelni, viszont valóban ez a hatékonyabb.

Összefoglalva, ha meg akarsz győzni valakit arról, hogy béreljen fel, nem kell mást tenned, mint őszintén elmondani, hogy te mit tudsz felajánlani, mik az erősségeid, és ha van rá lehetőséged, mögé tenni az elégedett ügyfeleket, mint egy amolyan bizonyító erőt arról, hogy ha téged bérelnek fel, valóban kiváló értéket kapnak a pénzükért! És soha ne feledd: Minden egyes elégedett ügyfél után egy fokkal könnyebb lesz meggyőzni az embereket, hogy téged válasszanak!